wtorek, 23 marca 2010

Imieninowe serduszka

Z okazji imienin mojej córeczki, zrobiłam jej te smakowite serduszka, które znalazłam na stronie Dorotuś. Wyglądały dość skomplikowanie, ale okazały się bardzo łatwe do zrobienia. Ciasteczka wszystkim smakowały, Patrysia zlizywała najchętniej dżemik. Są bardzo kruche i bardzo, bardzo dobre.


Składniki:

  • 230 g mąki
  • 175 g schłodzonego masła
  • 90 g cukru pudru
  • 1 żółtko
  • dżem lub konfitura
Wszystkie składniki zagniatamy i tak powstałe ciasto owijamy folią i chowamy do lodówki na około godzinę.

Po tym czasie wyjmujemy i na blacie posypanym mąką wałkujemy na grubość ok.3-4 mm. Wycinamy ciasteczka, u mnie były to serduszka i koła - wyszło mi ponad 40 ciasteczek. W połowie z nich wycinamy mniejszymi foremkami środki. Układamy na blaszcze lekko posypanej mąką - ja używam tłuszczu w sprayu lub mąki, różnie).

Wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 15 minut w temp. 180oC.

Po ostudzeniu, ciasteczka z wyciętymi środkami posypujemy cukrem pudrem, pozostałe smarujemy dżemem i nakrywamy tymi z pudrem. Wychodzi około 20 dużych, bardzo sycących. ciasteczek.

Możemy zajadać natychmiast - są pyszne!





1 komentarz:

  1. urocze serduszka
    ucieszyłabym się bardzo z takiego imieninowego prezentu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails