poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Ciasteczka owsiane

Dobre, a przy tym zdrowe ciasteczka:-) W oryginalnym przepisie był jeszcze biały cukier, którego ja nie dodałam - ciasteczka i tak były bardzo słodkie. Dodawać do nich można według smaku różne owoce suszone, orzechy, rodzynki - ja dodałam daktyle, orzechy i żurawinę. Przepis znalazłam TU.



Składniki:

  • kostka masła
  • 1 szkl. brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 i 1/2 szkl. mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 3 szkl. płatków owsianych
  • 1 szkl. rodzynków, żurawin, orzechów itp. (mogą być dowolne orzechy i owoce suszone)
Rozpuszczone masło utrzeć z cukrem na kremową masę. Dodać jajka , wanilię i dobrze ubić. Dodać mąkę wymieszaną z sodą , cynamonem i solą. Na koniec wsypać płatki owsiane, rodzynki , orzechy i co jeszcze chcemy:-), dobrze wymieszać. Ciasto nabierać łyżką i nakładać na nie natłuszczoną blachę, jest dość klejące. Piec w temperaturze 180 st.C. przez 10 - 12 minut, aż się zrumienią.Nie można piec zbyt długo, bo cistaeczka będą za suche (ale też dobre:-)





1 komentarz:

  1. z mnóstwem bakalii najlepsze
    żurawina i nerkowce to moje ulubione

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails