niedziela, 2 maja 2010

Prosty chleb pszenny

To mój pierwszy prawdziwy chlebek:-) Miał być na zakwasie, ale 4 dnia hodowli zakwas zapleśniał, a ja już byłam tak bardzo nastawiona na upieczenie chleba, że znalazłam natychmiast ten przepis i nastawiłam kolejny zakwas:-) Przepis znalazłam w książce Marka Bittmana "How to Cook Everything Vegetarian". Przepis ten jest na dość mały bochenek, zjedliśmy go w jedno popołudnie, mój mąż i córeczka nie chcieli nawet poczekać, aż wystygnie:-) Mięciutki i bardzo chrupiący, choć się za bradzo nie zarumienił...:-)


Składniki:

  • 3 i 1/2 szklanki mąki pszennej lub pszennej chlebowej
  • 1 i 1/2 łyżeczki drożdży instant
  • 2 łyżeczki soli

Do miski wsypać 2 szklanki mąki, połowę soli. Włączyć mikser i miksując na wolnych obrotach dolać szklankę wody. Miksować, aż wszystko się ładnie połączy. Miskę przykryć ściereczką i zostawić na co najmniej 6 godzin (najlepiej na noc).

Następnego dnia dodać pozostałą mąkę i sól i miksować na wolnych obrotach dodając po troszku po kilka łyżek wody, aż uformuje się ładna kula. Jeśli wlejemy troszkę za dużo wody, dosypiemy łyżkę mąki - najważniejsze, żeby robić to pomału i dolewać niewielkie ilości wody.

Miskę z naszą "kulą" przykrywamy folią lub ściereczką i zostawiamy w temperaturze pokojowej na godzinę, dwie. Po tym czasie wyjmujemy nasze ciasto na blat lekko oprószony mąką (leciutko) i formujemy bochenek. Przykrywamy go ściereczką i nagrzewamy w tym czasie piekarnik do 220 stopni C. Bochenek przed włożeniem nacinamy ostrym nożem lub żyletką, piekarnik spryskujemy lekko wodą (spryskiwaczem do kwiatów) i pieczemy, aż chlebek będzie rumiany.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails